• Nov 12 2018
  • SMS-marketing

11 grunde til at SMS-marketing virker


Læser du alle dine SMS’er? Svaret hos langt de fleste er “Ja.” Det er grunden til at SMS-marketing virker. Hvis du har brug for flere grunde, har vi her samlet 11 mere.

Alle har en mobil
I dag ejer stort set alle en mobil og stort set alle bruger SMS som deres primære kanal til at kommunikere med deres nærmeste. Så hvorfor ikke bruge SMS som markedsføringskanal.

Åbningsrater der ikke kan ignoreres
Ingen anden markedsføringskanal kan måle sig med SMS. 90% af alle SMS’er læses inden for 3 minutter. Selvom der i dag er mange messaging apps og app notifikationer, får SMS os stadig til at stoppe det vi er i gang med for at tjekke beskeden.

Lav omkostning, høj effekt
Gennemsnitsprisen for en SMS-besked er ikke højere end få øre. Så uden store marketingsbudgetter kan du hurtigt og nemt sende en personlig besked til dine kunder.
Det er en utrolig lav omkostning ift. den potentielle høje ROI.

Nem interaktion med dine kunder
SMS er en af de mest oplagte kanaler til at facilitere tovejskommunikation. Folk bruger SMS hver dag – det er ikke et nyt medie for dem og folk har altid deres mobil ved hånden.

Din besked bliver set og læst øjeblikkeligt – uden spamfilter
Langt de fleste af os har konstant mobilen ved hånden. Og mere end 90% læser SMS’er inden for 3 minutter efter beskeden er afsendt. Du skal ikke forbi et spamfilter.

Det er let at afkode dit budskab
Selve budskabet er kort og præcis, hvilket gør det dejligt nemt at læse og forstå. Derfor når modtagerne at læse beskederne, inden de bliver slettet.

Alle kan lave en SMS
Du skal ikke booke tid hos en grafiker eller hyre andre specialister for at lave en SMS. De kan laves af alle. Når budskabet er formuleret, tager det ikke mange minutter at sætte selve beskeden op og sende den ud.
Dermed sparer du tid og kan reagere øjeblikkeligt, hvis du fx får en god ide. Du har 160 tegn til rådighed og kan let fange modtageren med så få tegn.

SMS er stadig den eneste universelle messaging platform
– Ingen indlæringskurve. Alle kender SMS og bruger det hver dag.
– Intet skal downloades eller installeres.
– SMS kræver ingen internetforbindelse for at virke.
– Alle mobiler kan sende og modtage SMS’er.
– Vi oplever stadig en umiddelbar glæde ved at modtage en SMS.

Nemt at måle effekten
Det er nemt at måle effekten af SMS-marketing. Hvor mange har klikket på dit link? Hvor mange har deltaget i din konkurrence eller spørgeundersøgelse? Hvor mange har doneret til din kampagne?
Det er nemt og hurtigt at trække rapporter på netop de tal du har brug for ift. at gøre din markedsføring endnu mere effektiv næste gang.

Stor tillid til SMS
Folk har stor tillid til SMS-beskeder og vil læse dem.

Er din markedsføring “mobile-friendly” og “mobile-first”?
Ja, altid med SMS!


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.