To-faktor-sikkerhed

Vi går meget op i at sikre dig og din data som kunde. Derfor tilbyder vi nu en løsning med to-faktor-sikkerhed, så du kan skrue op for sikkerheden på din konto. To-faktor-sikkerhed giver en mere sikker login proces, fordi du skal give to slags oplysninger, når du (eller nogen anden) forsøger at logge ind.
Vi anbefaler, at alle brugere af kontoen aktiverer to-faktor-sikkerhed.

 

I denne artikel kan du læse mere om:

 

Login med to-faktor-sikkerhed

Her kan du se processen, når du logger ind med to-faktor-sikkerhed.

  1. Log ind med brugernavn og kodeord.
    Du skriver dit brugernavn og kodeord, som du plejer.
  2. Indtast kode fra din telefon.
    Du modtager nu en kode via SMS eller app på din smartphone, som du skal bruge til at logge ind.
  3. Og så er du logget ind og klar til at bruge systemet

 

Sådan aktiverer du to-faktor-sikkerhed

Når du logger ind på inMobile, ser du følgende:

      Tryk på Aktivér, hvis du ønsker at øge din sikkerhed. Herefter skal du hente koden, som du skal bruge til login. Det kan du gøre på to forskellige måder. Du kan enten:

      Hvis du, af den ene eller anden grund, ikke ser pop-up vinduet ved login, kan du også gøre det fra din inMobile-administrator. Klik på Tandhjul og klik derefter på To-faktor-sikkerhed.

 

Aktivér to-faktor-sikkerhed med app

Start med at downloade og installere appen. Hver bruger, der skal bruge to-faktor-sikkerhed, skal igennem dette.

Download og installation af autentifikations-appen
Autentifikations-appen scanner QR-koder og henter data til autentificering for dig. Den skal downloades til din mobilenhed. Du kan gøre det på én af følgende mobilenheder:

  • smartphone
  • andre mobile enheder på iOS-, Android- eller Windows-operativsystemer

Her er nogle anbefalede apps – følg linket for at downloade og installere dem:

Google Autentificering (Android / iPhone / BlackBerry)

Duo Mobile (Android / iPhone)

Amazon AWS

Microsoft Autentificering (Windows Phone 10)

Følg omhyggeligt installationsvejledningen til autentifikations-appen fra linket ovenfor (inMobiles support kan ikke hjælpe dig med at installere disse tredjepartsprogrammer på din mobilenhed). Når din app er blevet hentet og oprettet, skal du fortsætte med at aktivere funktionen i inMobile.
 
Aktivér funktionen i inMobile
Når appen er downloadet, kan du fortsætte med at aktivere to-faktor-sikkerhed på din inMobile konto.

    1. Tryk på knappen Aktivér.
    2. Herefter får du en ny visning Aktivér to-faktor-sikkerhed. Vælg muligheden Autentifikations-app.
    3. Rul ned til sektionen Konfigurér appen og åbn din app. Nu skal du tilføje inMobile til appen. Det kan du gøre ved enten at bruge:
      QR-kode: Tryk på Scan QR-kode i appen og før derefter kameraet henover QR-koden på computerskærmen.
      Manuel indtastning: Tryk på Manuel indgang i din mobilapp og indtast din e-mail-adresse fra din inMobile-konto. Indtast derefter koden fra trin 2 som du kan se på din computerskærm i boksen ud for Nøgle og tryk på Tilføj. (Vær obs på at sprogbruget fra app til app kan variere)
    4. Indtast den sekscifrede kode, som appen genererer til dig for at fuldføre trin 3.
    5. Klik på knappen Aktivér to-faktor-sikkerhed for at fortsætte.
  • Og så er du faktisk igennem. Næste gang du logger ind kræves to oplysninger, og din to-faktor-sikkerhed er aktiveret på din mobilenhed.

     

    Aktivér to-faktor-sikkerhed med SMS

    Hver medarbejder, der skal bruge to-faktor-sikkerhed, skal igennem dette.

    Aktivér funktionen i inMobile

    1. Tryk på knappen Aktivér.
    2. Vælg muligheden SMS:
    3. Indtast dit mobilnummer og modtag en sms med en 6 cifret kode.
    4. Indtast den 6 cifrede kode og klik på knappen Aktivér to-faktor-sikkerhed for at fortsætte.

    Og så er du faktisk igennem. Næste gang du logger ind kræves to oplysninger, og din to-faktor-sikkerhed er aktiveret på din mobilenhed.

     

    Sådan logger du ind med to-faktor-sikkerhed

    Når to-faktor-sikkerhed er aktiveret, ændres din login-oplevelse lidt. Sådan logger du ind på inMobile:

    1. Indtast din e-mail adresse og adgangskode, som du bruger til din inMobile konto på login siden.
      Klik på Login.
    2. På næste side skal du indtaste en 6-cifret kode.
      Find din mobilenhed, åbn din autentifikations-app eller sms for koden og indtast koden.
      Klik på Login.
    3. Nu kan du logge ind og bruge systemet, som du plejer – men med ekstra sikkerhed.


     

     

    Sådan deaktiverer du to-faktor-sikkerhed

    Hvis du gerne vil vende tilbage til en simpel email / adgangskode login, skal du deaktivere to-faktor-sikkerhed. Det kan du gøre fra din inMobile-administrator. Klik på tandhjulet og klik derefter på To-faktor-sikkerhed. Herefter ser du følgende visning:

    1. Find din mobilenhed og åbn din autentifikations-app eller sms for koden.
    2. Indtast din adgangskode for at fuldføre deaktiveringen.
    3. Bekræft ved at klikke på Deaktivér to-faktor-sikkerhed

     

    Problemer med at logge ind?

    Hvis du har problemer med at logge ind, er du altid mere end velkommen til at ringe til supporten på + 45 88 33 66 99. Ligeledes hvis du har mistet den enhed, som to-faktor-sikkerheden er aktiveret på, eller hvis du har mistanke om, at en anden person er brudt ind i din konto.

    Skift af mobilenhed
    Hvis du planlægger at få en ny telefon, kan du ændre den enhed, du bruger til to-faktor-sikkerhed. Husk dog at deaktivere to-faktor-sikkerheden først, før du aktiverer det på den nye.