Udnyt den øgede juletrafik

Julen er en glædelig tid, som giver rig mulighed for at styrke forholdet til dine kunder og tiltrække nye kunder. Det er oplagt at udnytte den øgede trafik til din webshop her i december måned ved at få indsamlet sign-ups til din kundeklub. Derfor har vi samlet 4 nemme tips, som giver dig det bedste udgangspunkt til at få mest muligt ud af juletrafikken.

Få styr på din database

Dobbelttjek at der er styr på din database og dine lister og dermed at alt er klar til at indsamle de nye tilmeldinger som måtte komme i løbet af årets travleste måned. Når der er styr på databasen, er det vigtigt også at gennemse dit velkomstflow for nye tilmeldinger og sørge for, at nye kunder får den ønskede velkomst. Har du f.eks. tænkt på at tilbyde en velkomstgave i form af en rabatkode eller fri levering på den næste ordre? Det er alt sammen med til at give kunden følelsen af at få noget igen ved at have givet sine oplysninger til din forretning.

Forbered din webshop

Sørg for at din webshop promoverer signup til nyhedsbreve og SMS. Du kan indsætte en signup-form i et promotional spot på forsiden, permanent i footeren og ved checkout, hvor kunder alligevel skal acceptere handelsbetingelser. Det virker også altid naturligt at promovere signup til kundeklub efter deltagelse i en konkurrence. I december måned er det oplagt i forbindelse med f.eks. en adventskalender at promovere tilmelding til nyhedsbrev og SMS og dermed være en af de første som modtager nyheden om den næste adventsgave.

Optimér tilmeldingsflowet

De små optimeringstiltag kan give ekstra modtagere på listen. Beder du om for meget for hurtigt kan det resultere i, at du misser tilmeldinger. Som alt andet gælder det om at gøre det nemt, så hold tilmelding til et nyhedsbrev til navn, e-mail, og telefonnummer.

Ikoner kan være en simpel måde at bede om mere information, fx ikonet af en mand eller kvinde, som segmenterer i køn. Eller brug billeder til visuelt at vise, hvad det handler om, så man kun skal klikke på billedet for at fortælle, hvad man interesserer sig for.

Det er også vigtigt at lave en kort og præcis tekst, som beskriver de værdifulde nyheder, man fremover vil modtage (men også, at man let kan afmelde sig igen). Og så er der alle de retoriske virkemidler, som øger konverteringsraten; få adgang til, hemmelig, begrænset tidsperiode, eksklusiv, premium osv.

Indsamling af telefonnumre

Det er generelt nemmere at få en persons e-mailadresse end dennes telefonnummer. De fleste internetbrugere kender bagsiden af medaljen, når det kommer til e-mail marketing. En proppet indbakke med reklamer fra 10 forskellige virksomheder er ikke inspirerende. Mange vil derfor helst holde deres mobiltelefoner reklamefri.

Når dine kunder introduceres for SMS-marketing, er det centralt de ved hvad de modtager eller vil modtage. Det er derfor vigtigt at informere om:

  • Hyppighed af beskeder.
  • Forsikring fra virksomheden, der lover at tilbuddene er af unik karakter, således kunden ikke støder på det samme tilbud på virksomhedens Facebook side.
  • Ordrestatus, ændringer i ordrer eller påmindelser om events og lignende via SMS.

Her kan du læse flere artikler om, hvordan du kan give dine kunder en ekstra god jul med SMS-beskeder:

Forkæl dine mest loyale kunder
Offentliggør dine begivenheder
Highlight vigtige informationer for julen
Fang dine kunder med “julede” marketing

 

Det er nemt at komme i gang
Og det er gratis. To ting alle elsker.

Opret en gratis demo-konto

Har du allerede en konto hos inMobile?
Log ind

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)