Hvad ved du egentlig om dine kunder?

Forestil dig, at du sender en SMS med et lokkende tilbud, hvor man skal slå til hurtigt fra din butik i Aarhus – men til en kunde i København. Eller at du sender et SMS tilbud med tre specialøl til en kunde, der hverken er gammel nok til at købe eller drikke alkohol? En smule tåkrummende, ikke? En essentiel del af din marketing strategi er din målgruppe. Og du gør klogt i at lære den bedre at kende.

Lær dine kunder at kende – og få mere ud af dem

Har du overvejet de fordele du får ved at indsamle mere end bare et mobilnummer på dine kunder? Med simple oplysninger som postnummer, køn, fødselsdato etc. kan du give dine kunder tilbud, som er ekstra relevante for dem. Det siger næsten sig selv. Når du kommer til at kende dine kunder bedre, kan du også give dem bedre tilbud. Og på samme måde undgå at sende dem tilbud, som ikke rører dem en fløjtende fis.

Sådan indsamler du data

Dataindsamling kræver egentlig bare et mobilnummer – og så selvfølgelig accept fra dine kunder. Men du kan med fordel gå mere i dybden end bare et telefonnummer.

Kunne det for eksempel ikke være fedt, hvis nu du kunne informere dine kunder om et tilbud på fx det tøjmærke, den vin eller den type hårvoks, som de altid vender tilbage efter? Eller måske sende dem en fødselsdagshilsen?
Det kan du. I hvert fald så længe du husker at indsamle data. For jo mere du ved om dine kunder, desto mere får de ud af at være medlem af din kundeklub – og du får omvendt mere ud af dine kunder.

Der er mange måder at indsamle data på og det er faktisk ganske let at sætte op. Det kan være en tilmeldingsformular på dit website, via en SMS eller en printannonce, der kan ligge på disken i din forretning, hvor kunden kan udfylde de nødvendige oplysninger.

Nysgerrig på at vide mere?
Kontakt os på + 45 88 33 99 for mere inspiration.

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)