"Billede af E-handel. Skrivebord med mobil, computer og kort."

E-handel og trends: Mister du dine kunder?

De største E-handel trends i 2017

Når det kommer til E-handel, er det særligt vigtigt for forbrugeren, at det er hurtigt og nemt. Det største incitament til at handle online er gået fra at være et spørgsmål om at spare penge til et ønske om at spare tid.

Den mobile E-handel nærmer sig 50% og forbrugeren er begyndt at tage nye e-handelskanaler til sig. Derfor spår E-handelshuset Vertica mobiloptimering, den personlige oplevelse og omnichannel salg til at blive de største trends inden for E-handel i 2017.

Jagten på de bedste oplevelser og tilbud

Forbrugerens jagt på de bedste oplevelser og tilbud har ændret butikkernes og de forskellige brands rolle. Der stilles højere krav til at integrere de forskellige salgskanaler og skabe en helhedsoplevelse. Så forbrugeren får den rigtige løsning, på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt og til den rigtige pris.

Den mobile E-handel skal tænkes igennem hele vejen – lige fra design og responsive webshops til det mobile check-out. For hvis ikke webshoppen understøtter formatet, risikerer man at tabe omsætning. Ifølge DIBS har hele 39% af de danske online- forbrugere nemlig prøvet at afbryde et køb. 36% har afbrudt, fordi webshoppen ikke var mobiloptimeret.

Sammenhængsgraden mellem offline og online bliver bragt endnu mere i spil, når der aktivt arbejdes med personalisering på mobilen. Eksempelvis ved at pushe specialtilbud til kunderne, når de besøger de fysiske butikker.

Derfor bør du som det allerførste gennemgå din mobilløsning og optimere brugeroplevelsen. Og derefter overveje, hvordan den kan kombineres med den fysiske shopping oplevelse.

Når offline og online spiller sammen

Et glimrende eksempel på et brand, der har forstået at forene offline og online, er det amerikanske brand, Walgreens. Walgreens er en apotekerkæde og sælger receptpligtig medicin og forskellige plejeprodukter.

De har givet kunden mulighed for at forny sine recepter hjemmefra ved at scanne sin medicinpakke derhjemme, hvorefter den er klar til afhentning i butikken. Kunden kan også downloade en app, som skifter udseende og funktioner alt efter, hvor kunden befinder sig. De forskellige features er tilpasset tre brugskontekster, og skifter alt efter om kunden er hjemme, tæt på en forretning eller befinder sig i en af butikkerne.  Ret smart, ikke?

 

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)