Brug SMS til call-to-action i dine radio-spots

Hvis du bruger radio-spots til at udbrede kendskab til din virksomhed samt særlige events og tilbud, kan SMS’en være en genial metode til at etablere kontakten mellem dig og lytterne (aka. dine potentielle kunder).

Et radiospot uden en her og nu call-to-action siver ind ad det ene øre og direkte ud af det andet, og lytteren glemmer dig lynhurtigt igen. Det er derfor hamrende vigtigt, at du i din korte ”on air”-tid giver lytteren en grund til at holde ørerne åbne og måske endda fysisk foretage sig noget, for at deltage i en konkurrence eller benytte et tilbud.

Det kan løses ved at opfordre lytterne til at sende en simpel SMS.

”Vind et kro-ophold til en værdi på 5.000 kr. Sms HOTEL til 1245 for at deltage. Koster kun sms-takst.”
”Få fri fragt. Send en SMS med teksten FRAGT til 1245, og få din rabat-kode til fri fragt. Koster kun sms-takst.”

Det er en super nem og hurtig måde at indsamle mobilnumre på nye potentielle kunder, samt nye medlemmer til din SMS-kundeklub.

Mål responsen på dine radio-spots

Derudover er det muligt at måle responsen på dine radio-spots ved at bruge forskellige ord, som lytterne skal sende til telefonnummeret 1245.

default_inmobile_2013_blogindlaeg-billeder_onair

Aktivér dine kunder lynhurtigt

Det er nemt at komme i gang med SMS. Faktisk skal du blot kobles på Inmobiles system, hvorfra du kan afsende og modtage SMS’er fra dine kunder.

Når du er i gang kan du, i forbindelse med fx et radiospot, oprette dine unikke shortcodes og keywords, der gør det muligt for dine kunder lynhurtigt at kunne kommunikere med dig via SMS.

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)