Billede af strand og telefon. Emne: SMS-kampagne

Få inspiration til din sommerkampagne her

Tjek på alt til sommerferien?

For mange er ferie nok indbegrebet af afslapning og hygge med lange, varme sommerdage, hvor den største udfordring for ens tankevirksomhed er at tage stilling til, hvad der skal ligge på grillen. Men tiden op til kan til gengæld også være ekstremt travl og hektisk, og før en ferie er der som regel en lang liste af ting, der skal gøres eller købes ind. Med en SMS-kampagne sendt afsted til eksempelvis din kundeklub, kan du minde dine kunder om de ting, som de eventuelt måtte stå og mangle til ferien.

Se et par eksempler her:

Billede af SMS-kampagne og telefon med tre sms'er. SMS 1: Fra Tøjbutikken. Summer sale tøj og accessories fra 29,-. Røde priser gælder. Shop nu eller kom ned i butikken. SMS 2: Fra Supermarkedet. Skal du på festival i år? Vi har lavet en liste over musthaves, som sikrer dig en uforglemmelig festival. Tag et kig: www.festivalfavoritter.dk SMS 3: Fra lægen. I ferieperioden fra uge 29 og 30 tages der hensyn til at vi er færre på job, så vi booker tider ud fra det aktuelle behov. Ikke akutte ting flyttes frem i kalenderen til uge 31. Med ønsket om en rigtig god sommer her fra klinikken.

En SMS er en nem, hurtig og intuitiv måde at nå sine kunder direkte på – de fleste har jo deres telefon ved hånden næsten hele tiden.
Variationerne med en SMS-kampagne er næsten uendelige, så overvej, hvad der giver god mening for dine kunder inden de tager afsted på ferie, og hjælp dem til en god start på deres rejse.

Dine kunder læser ikke dine sms’er – hvorfor?

Det er nok de færreste, der magter skrigende Sælger-Helge, som vibrerer på livet løs nede fra lommedybet, med det ene knaldtilbud efter det andet. Så sørg for at tilgå din sommer SMS-kampagne strategisk og opbyg et godt forhold til din kunde. Det gør du ved at levere værdi og uden nødvendigvis at presse et salg igennem til kundeklubben HVER gang.

Hold det kort og gør pointen tydelig. De færreste har tålmodighed til at læse en hel roman. Hvis ikke pointen i ens SMS kan udledes efter et par sekunder, har kunden formentlig allerede trykket sig videre på sin telefon. Sig hvad du vil sige så kortfattet som muligt og formidlet på en interessant måde, så kunden husker din sms bagefter.

Det kommer næppe som nogen overraskelse det her, men det har sjældent gjort noget godt markedsføringsmæssigt at skære hele ens kundeskare over én kam. Så husk at sætte dig i modtagerens sted. Tekster bliver mere modtagerrettede, hvis de er skrevet til en specifik modtager. Gør brug af al den viden, du sikkert har om din modtager, del dine modtagere op i mindre grupper og send relevant indhold afsted. Det er dét, der i sidste ende udgør forskellen mellem meningsfuld marketing og spam.

Hvordan er din virksomheds salgscyklus?

Om en sommer SMS-kampagne er tiden værd, afhænger selvfølgelig også af din salgscyklus. For nogle virksomheder er det i sommermånederne, hvor pengene flyder langsomst, og for andre er det dér hvor meget af årets salg hentes. Hvis du hører til sidstnævnte og der for alvor er run på om sommeren, kan du også med fordel planlægge dine SMS-tiltag, inden du får rigtig travlt. Når du sætter en kampagne op, bestemmer du, hvornår den skal afsendes og lægger den i kø. Så sørger din udbyder for at den kommer afsted, når du har travlt med at passe forretningen.

Funktioner til SMS-kampagne

Her er et par eksempler på funktioner, som du kan inddrage i din sommerkampagne: kundeklub, online SMS-sender, konkurrencer, donation og afstemninger.

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)