< Tilbage
Sådan får du kundefeedback på SMS

3 grunde til, at du skal bruge SMS til kundefeedback

19

.

Jun

2019

0 min læsetid

I dag er forretninger bygget på kundefeedback. Man har brug for data for at skabe bedre kundeoplevelser, eller blot for at levere den rigtige service. Problemet mange virksomheder støder ind i, er at ingen gider at bruge tid på at udfylde en lang formular.

Formularer er besværlige – hvad enten du beder folk om at udfylde den digitalt eller med pen og papir. Faktisk har over 81% fornyligt forladt mindst en formular.

I en verden som er “mobile first” og “on-the-go” vælger mere end 57% at kontakte brands via messaging apps når de skal booke en flyvning, handle online, håndtere kundeklager eller udfylde en kundeundersøgelse. Så hvorfor ikke bruge en “mobil first” og “on-the-go” kommunikationskanal såsom SMS til at bede folk hjælpe din forretning med kundefeedback.

Derfor virker SMS

  1. Effektiv og personlig. 2-vejs SMS er en effektiv og personlig måde at indgå dialog med dine kunder. Det er en perfekt kanal til nemt at indsamle kundefeedback uden, at det kræver det helt store fra dig eller kunden.
  2. Hastighed er en faktor. Kunder er vant til at alting er her-og-nu. Prøver du at slæbe kunder igennem lange og tunge formularer ødelægger du den eller gode købsoplevelse du har brugt tid på at skabe. Send i stedet en SMS med få simple spørgsmål og du er garanteret en højere svarrate.
  3. Højere respons med SMS. Åbningsraten for SMS ligger på 94% imens kun 25% åbner dine e-mails.
  4. Mød dine kunder, hvor de allerede er. Det er langt nemmere at kommunikere med kunderne, der hvor de allerede bruger meget af deres tid – nemlig mobilen. Og med SMS bliver det ikke nemmere at blive set og læst af dine kunder.

Kundecase: Kokken & Jomfruen bruger bl.a. SMS til at spørge kunden om oplevelsen

“Vi har haft størst succes med SMS kontra email, da ikke alle ser emailen. For det første er det vigtigt, at det brugte service er klar, når vi afhenter det, og hvis kunden har noget som de er utilfredse med, så skal vores kundeservice have skabt kontakt til kunden omgående. Her er SMS simpelthen den eneste måde at kommunikere med kunden.”

Jesper Nygaard, Teknisk chef

Læs hele casen om Kokken og Jomfruen her.

Julie Meldgård Nielsen

Forfatter

Julie Meldgård Nielsen

Head of Marketing & Communications
Med en baggrund i marketing og virksomhedskommunikation, jonglerer Julie dagligt med ord for at skabe de inspirerende tekster, du læser her på siden.
< Tilbage

Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.