• Jun 04 2019
  • SMS-tips, SMS-marketing, SMS-funktioner

Reducer churn med SMS


Ligesom de fleste andre marketingprofessionelle, bekymrer du dig sikkert også om churn. Lige meget hvor fantastisk dit produkt eller service er, viser undersøgelser at forbrugere altid er på udgik efter alternativer. Men mist ikke modet. Med få justeringer til din marketingstrategi kan du fastholde relationen til dine kunder ved hjælp af noget så simpelt som SMS.

Vi har samlet 6 SMS-funktioner, som kan hjælpe dig med at fastholde relationen til dine kunder.

SMS loyalitetsprogrammer

Tilbyd unikke rabatter til dine mest loyale kunder. Husk at rabatten kun kan indløses med koden i SMS-beskeden. Det tilfører “gaven” ekstra værdi for kunden.

Send tilbage-på-lager notifikationer

Påmind kunder om produkter, de har ventet på med en automatisk SMS. Måske kan du endda give kunder mulighed for at reservere produktet med en retur-SMS.

Følg op med kundefeedback

Send en SMS til kunder, som har gennemført deres køb enten med et link til en kundeundersøgelse eller brug 2-vejs SMS, så kunden hurtigt kan sende et svar retur til dig om deres købsoplevelse.

Promover populære produkter

En af de nemmeste måder at overvinde churn er ved at give kunden en grund til at komme tilbage til netop din butik. Det handler om at holde beskeder til dine kunder relevante og veltimet.

Sikre trafik til din butik

Med en SMS kan du hurtigt og nemt holde kunder informeret om særlige kampagner, som kun kan indløses med koden i din SMS. Disse er specielt effektive til at trække kunder tilbage til butikken.

Købs- og leveringsnotifikationer

En simpel måde at få kunder til at blive hos dig, er ved at tilføje SMS til din servicekommunikation. Du kan forbedre en kundes købsoplevelse ved at sende dem SMS-beskeder med “Tak fordi du handlede hos [SHOPNAVN]” efter deres køb er gennemført eller ved at holde dem opdateret med leveringsinformation.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.