Offentliggør dine begivenheder

December byder på mange oplagte muligheder, hvor du kan gøre opmærksom på dit brand og dine budskaber. Vi har samlet gode råd, som er nemme at gå til, så du undgår julestres i årets hyggeligste måned.

Lad være med at overraske dine kunder negativt

Hvis du planlægger at sende dobbelt så mange SMS-beskeder ud, som dine modtagere er vant til, kan det være en god ide at klæde dine kunder på til at forvente en bestemt frekvens af SMS-beskeder over julen. Det kan f.eks. gøres ved at give dine beskeder en særlig ramme – f.eks. en adventskalender, der kommer en gang om ugen.

Relevant content + Call to Action = Salg

En af fordelene ved SMS-marketing er den korte reaktionstid fra din SMS er sendt til den bipper ind i modtagerens indbakke, hvor den ikke får lov til at ligge uåbnet længe. Det gør kanalen relevant til budskaber, som dine kunder kan reagere på inden for få minutter eller timer.

Dine SMS-beskeder skal være relevante. Uanset om du sender en informativ servicebesked eller gode kampagnetilbud, vil modtageren stille sig selv spørgsmålet: Er budskabet relevant for mig? Hvis svaret er ja, har du gode forudsætninger for at nå dine mål.

Derfor er det vigtigt, at du tilbyder inspiration til dine kunder. Og hvilken bedre anledning til at inspirere end til alle julens gaver. Der gives gaver hele julen til kærester, mødre, fædre, børn, kollegaer, venner og en selv. SMS-marketing egner sig rigtig godt til at tilbyde inspiration til gaveideer både før og i juleperioden. Indsæt et link i SMS-beskeden, som fører modtageren ind til en inspirationsside på din webshop. Du kan både bruge dem til at løse modtagerens behov for hurtigt at finde en lille ting som værtindegave til julefrokosten og på at foreslå gode julegaveideer til manden, der har alt. Udform dit budskab så det indeholder tidsbegrænset tilbud og dermed får modtageren til at handle på den inspiration, du tilbyder.

Udnyt de 160 tegn bedst muligt uden at gå på kompromis med dit budskab

160 tegn er hvad der kan være i en SMS. Det er de 160 tegn du skal bruge for at skabe interesse for dit produkt, skabe troværdighed og samtidig opfordre til at handle på det budskab du har sendt. Det kan dog være svært at holde sig til 160 tegn uden at gå på kompromis med dit budskab. Men heldigvis er mobilerne i dag så inteligente, at de sammenfletter dine SMS-beskeder til én samlet besked. Dine modtagere vil altså ikke bemærke, at din besked til dem faktisk består af f.eks. 3 SMS-beskeder.

Når man spørger forbrugere hvilke budskaber de reagerer mest på, svarer de følgende:

  • Prissensitive tilbud
  • Tidsbegrænsede tilbud
  • Produktspecifikke tilbud

Vi anbefaler derfor, at du bruger din sparsomme taletid med dine kunder til at promovere budskaber indenfor en af de 3 kategorier for at opnå størst effekt af dine SMS-beskeder.

Hvornår skal man sende sine SMS-beskeder?

Ikke for tidligt, og ikke for sent.

Det er ikke en hemmelighed at mange sover med deres mobil og bruger den som deres vækkeur. Sender du din SMS-besked for tidligt om morgenen risikerer du, at din SMS går hen og bliver en tidlig opvågning og dermed afgiver en negativ reaktion hos modtageren.

Marketingbeskeder bliver generelt modtaget bedst mellem kl. 8 – 21, ikke tidligere og ikke senere. Og det er vigtigt at notere, at dette er tidszonen for dine modtagere og ikke for din forretning. Så hvis du sender SMS-beskeder på tværs af forskellige lande, er det vigtigt at huske de forskellige tidszoner dine kunder befinder sig i.

Nu hvor vi kender det bedste tidsrum at sende SMS-beskeder, kan vi tale om hvornår man skal sende sine beskeder. Vidste du at 90% af alle SMS-beskeder læses indenfor 3 minutter efter de bipper ind på modtagerens mobil? Når SMS-beskeder åbnes så hurtigt efter de modtages, er det en god ide ikke at sende sine tilbud i alt for god tid. Der skal nemlig ikke gå alt for lang tid mellem, at din SMS modtages til tilbuddet, er gældende.

Weekend vs. Hverdag

Antallet af afmeldinger ved SMS-tilbud sendt i weekenden er højere end når de sendes i hverdage. Der er dog ingen gylden regel, som viser om det er bedst at sende SMS-beskeder i weekenden eller i hverdagene. Derfor er det bedst at kigge på, hvilke tidspunkter netop din forretning oplever flest afmeldinger. Kig på om det gælder specifikke dage, specifikke tidspunkter på ugen eller i weekenden. Dette er enormt værdifuld information for at bevare en god SMS-kundeklub og få mest muligt ud af din SMS-marketing.

Her kan du læse flere artikler om, hvordan du kan give dine kunder en ekstra god jul med SMS-beskeder:

Forkæl dine mest loyale kunder
Udnyt den øgede juletrafik
Highlight vigtige informationer for julen
Fang dine kunder med “julede” marketing

 

Det er nemt at komme i gang
Og det er gratis. To ting alle elsker.

Opret en gratis demo-konto

Har du allerede en konto hos inMobile?
Log ind

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)