Øg din kundeklub til 2019

Er et boost af medlemmer i din kundeklub et af dine nytårsforsætter?

Så er det nu den øgede juletrafik til din forretning skal udnyttes til at indsamle mobilnumre til f.eks. den store januar udsalgskampagne.

Vi har samlet 3 tips, som er nemme at gå til, så du har tid og overskud til at opfylde de andre tiltag for 2019 for din virksomhed.

Indsaml mobilnumre igennem konkurrencer

Vi har alle stødt på en reklame, som opfordrer til at sende en SMS til et specifikt nummer for derved at deltage i en konkurrence. De fleste af sådanne “text-to-win” kampagner har til formål at indsamle mobilnumre til fremtidige SMS-kampagner.

Hvordan fungerer det?

En SMS-konkurrence er en simpel og effektiv måde at skabe kontakt til nye eller eksisterende kunder. For at deltage i konkurrencen, skal man typisk svare på et spørgsmål via SMS og derefter sende svaret til en 4-cifret telefonnummer.

SMS-konkurrencen er nem at administrere. Det tekniske setup foregår via vores hjemmeside, hvilket gør det muligt for din virksomheds marketingafdeling at planlægge kampagnen i god tid.

Når kampagnen skydes i gang, vil SMS-beskederne strømme ind og du har nu mobilnumre, som du kan bruge i din kommende SMS-marketing.

Hvordan får jeg tilladelse fra kunden?

Når man afholder sin konkurrence, kan man vælge enten at sende kunden et tilbud om fremtidige SMS-beskeder i forbindelse med konkurrencedeltagelsen, som kunden eksempelvis skal besvare for at give tilladelse, eller man kan gøre det klart for kunden allerede ved deltagelse i konkurrencen, at de derved og skriver sig op til eksempelvis modtagelse af nyheder fra virksomheden.

Markedsfør din kundeklub på bonen

Hvor mange gange om dagen siger du eller dine medarbejdere ordene “skal du have bonen med?” og hvor ofte svarer dine kunder “ja tak”? Det bliver sikkert til en hel del af de små papirsedler, der dagligt langes over disken. Derfor giver det god mening at udnytte bonen bedst muligt.

En af måder at udnytte din bon på, er ved at reklamere for din kundeklub.

Har du en SMS-kundeklub er det vigtigt, at du gør dine kunder opmærksom på den og gør det super nemt at tilmelde sig. Det kan du f.eks. gøre ved at reklamere for kundeklubben på bonen med en kort og simpel tekst som f.eks. “Bliv medlem af vores kundeklub! SMS TØJ til 1245 og vær en af de første til at modtage tilbud, invitationer til kundeaftener mv.”

En af fordelene ved netop denne metode er, at dine kunder allerede har handlet hos din forretning og vist interesse. Chancen for at de vælger at tilmelde sig er markant større end hvis du stopper en tilfældig kunde på gaden.

Tilmeldinger via webshoppen

Sørg for at din webshop eller hjemmeside promoverer tilmelding til nyhedsbrev og SMS. Du kan indsætte en signup-form i et promotional spot på forsiden, permanent i footeren og ved checkout, hvor kunden alligevel skal acceptere handelsbetingelser.

Optimér tilmeldingsflowet

De små optimeringstiltag kan give ekstra modtagere på listen. Beder du om for meget for hurtigt kan det resultere i, at du misser tilmeldinger. Som alt andet gælder det om at gøre det nemt, så hold tilmelding til et nyhedsbrev til navn, e-mail, og telefonnummer.

Ikoner kan være en simpel måde at bede om mere information, fx ikonet af en mand eller kvinde, som segmenterer i køn. Eller brug billeder til visuelt at vise, hvad det handler om, så man kun skal klikke på billedet for at fortælle, hvad man interesserer sig for.

Det er også vigtigt at lave en kort og præcis tekst, som beskriver de værdifulde nyheder, man fremover vil modtage (men også, at man let kan afmelde sig igen). Og så er der alle de retoriske virkemidler, som øger konverteringsraten; få adgang til, hemmelig, begrænset tidsperiode, eksklusiv, premium osv.

 

Det er nemt at komme i gang
Og det er gratis. To ting alle elsker.

Opret en gratis demo-konto

Har du allerede en konto hos inMobile?
Log ind

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)