• Jun 26 2019
  • SMS-marketing, SMS-tips

Sådan gør du nye kunder til gengangere med simple SMS-automations


Det er dyrt at finde nye kunder – faktisk er det 5 til 25 gange dyrere end at holde på de kunder, som allerede handler hos dig. Det lyder måske som en skræmmende statistik, men det er egentlig gode nyheder for mange virksomheder. I stedet for at tilbringe alt for meget tid og penge på at tiltrække nye kunder, kan du fokusere på de kunder, som allerede har vist interesse for din forretning.

inMobile giver dig adgang til de funktioner du har brug for, til at kommunikere med dine kunder ligegyldigt, hvor de er i kunderejsen. I denne artikel fremhæver vi nogle af de automation kampagner, som kan hjælpe dig med at forvandle nye kunder til gengangere.

Velkommen til nye kunder.

Man får sjældent en anden chance for at gøre et første indtryk. Heldigvis kan inMobiles marketing automations hjælpe dig med, at dine første interaktioner med nye kunder efterlader et positivt indtryk.

Når en ny kunde tilmelder sig din kundeklub, tilføjes personen automatisk et velkomstflow med én besked eller en serie af beskeder, som får den nye kunde til at føle sig velkommen og værdsat. Brug denne mulighed til at showcase dine nyeste produkter eller top-selling produkter og inkluder måske en rabatkode til det næste køb.

Et velkomstflow er ikke kun en god måde at introducere nye kunder til din forretning, det kan også forbedre din bundlinje. Faktisk viser undersøgelser, at automation kampagner i gennemsnittet genererer 5 gange flere ordrer end almindelige kampagneudsendelser.

Relevant marketing.

Når en kunde tilmelder sig særlige events eller specifikke marketingkampagner, tilføjes personen automatisk en specifik liste, hvorfra der automatisk kan sendes en serie af relevante SMS-beskeder. F.eks. første gang en kunde tilmelder sig et VIP-event tilføjes kunden automatisk et automation-flow med VIP-arrangementer. Eller hvis en kunde f.eks. tilmelder sig via et bestemt keyword såsom TRENDWATCH tilføjes personen automatisk et automation-flow med informationer om de nyeste trends.

Vejen til at sælge mere ligger i at være relevant i sin markedsføring.

  • 91% er mere tilbøjelig til at handle hos brands, som er personlige og relevante i deres kommunikation til dem.
  • Næsten 3 ud af 4 fortæller, at et brand aldrig har kommunikeret for personligt. Så hvis kunden har accepteret at modtage marketingbeskeder fra dig, er det fordi de ønsker at modtage dine nyheder.

Vil du i gang med SMS automation, kan du logge på inMobile og med få klik sætte dine automation-flows op.

  1. Log ind på inMobile og vælg “Send SMS” i menuen. Vælg herefter “SMS-Automation” i dropdown menuen.
  2. Klik “Opret ny SMS-Automation”
  3. Vælg eller opret liste.
  4. Skriv og planlæg SMS-beskeder.

Så er du klar til at aktivere dit automation-flow.
Log ind


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.