Markedsføringslov, linkedin, facebook, SMS, ikoner

SMS til markedsføring – hvad skal jeg være obs på?

Hvad siger den nye markedsføringslov?

Der er en del ting, der er som det plejer ved den opdaterede markedsføringslov fra 1.juli. Du må ikke henvende dig til nogen, der ikke har bedt om det, du skal tydeligt oplyse om prisen på dine varer, det skal være helt klart, at dine reklamer er reklamer, og din markedsføring må ikke være vildledende, aggressiv eller anstødelig.

Alt dette gælder fortsat. Det nye er, at du efter 1. juli 2017 får større adgang til at sende uopfordret elektronisk markedsføring (SMS’er, e-mails, facebook-beskeder osv.) omkring relaterede produkter til kunder, der tidligere har foretaget et køb hos dig.

Samtidig bliver det lidt lettere at markedsføre dig over for andre erhvervsdrivende. Hvis du vil mere i dybden med ændringerne til den opdaterede markedsføringslov, kan du læse mere her.

Hvad dine SMS’er skal indeholde

Udover aktuelt, værdiskabende og relevant indhold, er der to lovpligtige oplysninger, der altid skal fremgå af dine markedsførende SMS’er:

1. Afsenderen (din virksomhed eller organisation) skal være tydelig
2. Modtageren skal have mulighed for at afmelde sig igen via en SMS, hvilket skal fremgå i beskeden, fx ”Afmeld: sms INMOBILE STOP til 1245”).

Derudover er det god stil at gøre SMS’en personlig – indsæt gerne din modtagers navn, hvis du har mulighed for det, og afslut evt. SMS-beskeden med en personlig hilsen, fx ”De bedste hilsner, Søren Larsen fra inMobile”.

Meget mere om SMS marketing

Vi har samlet det bedste til dig af artikler fra vores artikeldatabase, hvis du vil læse mere om SMS-markedsføringkonkurrencer og spil som dine kunder og brugere kan deltage i via SMS eller regler for hvem du må sende SMS’er til.

 

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)