Billede med marketing og service knap

Hvad er forskellen på marketing og service SMS’er?

Marketing og service. Hvori består forskellen? At marketingbeskeder promoverer og servicebeskeder informerer.

Ikke ligefrem rocket science, tænker du måske nok. Eller måske du tænker, gør det den store forskel, om det er det ene eller det andet?
Ja, for der er alligevel et par vigtige ting at huske på, for at sikre dig, at du ikke kommer i karambolage med markedsføringsloven. Læs med og få en beskrivelse af formålet med SMS’er til marketing og service og et par eksempler på begge. I begge tilfælde er det altid en god idé at indholdet i din SMS er kort, klart og relevant.

 

SERVICE SMS’ER

Det primære formål med en service SMS er at informere og disse SMS’er må derfor ikke indeholde marketingrelateret indhold.

Til gengæld kan de indeholde uendeligt mange andre ting – alt afhængig af din forretning eller forening. Du kan alarmere personer ved fare, nedbrud, driftsforstyrrelser og planlagt vedligehold. Du kan oplyse om forsinkelser, aflysninger eller ændringer i transportplanen. Du kan sende vigtige meddelelser til dine ansatte eller lykønskninger, fx op til jul.

Her er et par eksempler på service SMS’er:

 

MARKETING SMS’ER

Før du sender en marketing SMS, skal dine kunder først tilmelde sig din kanal. Når de gør det, giver de dig lov til at sende SMS’er med reklameindhold. Og når det er på det rene, skal du sørge for at:
1. Du – som afsender (din virksomhed eller organisation) – fremgår tydeligt.
2. Modtageren har mulighed for at afmelde sig igen via en SMS. Det skal fremgå i den samme besked, fx ”Afmelding? Sms INMOBILE STOP til 1245”).

Her er et par eksempler på marketing SMS’er:

Mobilen er en meget personlig enhed, så dét der med at huske at spørge om lov skal ikke undervurderes. 9 års erfaring med SMS kommunikation har også lært os, at de bedste kunder alligevel er dem, der selv har anmodet om at modtage reklamer via SMS.

Det er alligevel de kunder, der gerne vil forholde sig til dine tilbud, deltage i dine konkurrencer og møde personligt op i din butik, når du har et godt tilbud eller et event. Og det er selvsagt væsentligt federe at have 100 af den type kunder end en database med 100.000 kunder, der slet ikke ønsker at være på din modtagerliste.

 

Blev du klogere på marketing og service SMS’er?

Ellers er du mere end velkommen til at kontakte os på 32 70 37 63 med spørgsmål eller hvis du vil have mere inspiration.

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)