• Nov 01 2018
  • E-commerce, Nyheder

Få dine kunder tilbage til checkout!


68% af alle kunder forlader din webshop, efter de har lagt varer i kurven. Få dem tilbage til checkout ved at sende dem en SMS med et link til kundens indkøbskurv.

Vi har i den seneste tid øget vores fokus på e-handelsbranden. Med afsæt i et indgående branchekendskab og stor efterspørgsel fra kunder, har vi udviklet integrationer til de mest anvendte shopsystemer – se vores integrationsmuligheder. Integrationen mellem inMobile og webshoppen gør det nemmere at fastholde relationen til kunder som tidligere har handlet på webshoppen.

Med SMS-marketing har du en omkostnings effektiv kanal – 98% af alle SMSer bliver læst indenfor 3 minutter. Ingen anden markedsføringskanal kan måle sig med det.

Hvad er Abandoned Cart SMS?
“Abandoned Cart” eller “Forladt kurv” er et udtryk som bruges når en bruger lægger varer i indkøbskurven og forlader webshoppen før købet er afsluttet.

  1. En kunde tilføjer produkter til indkøbskurven, men forlader den før de har færdiggjort ordren.
  2. inMobile sender automatisk en personlig SMS med informationer om ”de glemte produkter” i indkøbskurven.
  3. Et link bringer kunden tilbage til indkøbskurven, hvor alle de indtastede oplysninger er gemt.

”Vi sender automatisk en SMS-reminder med et link til kunder som afbryder købet. Resultatet taler for sig selv! Når vi bruger 1 kr. på SMS, får vi 200 kr. igen” – Simone Simonsen, Daglig leder hos barnetsverden.dk

Mulighederne med SMS-marketing starter i det øjeblik en kunde har “accepteret marketing” i forbindelse med checkout. Kunden tilføjes automatisk en liste, hvorfor der nemt kan sendes kampagne-beskeder med rabatkoder og gode tilbud via SMS. Det er også denne integration, som giver mulighed for at sende Abandoned Cart SMS-remindere.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.