• Nov 27 2017
  • SMS-tips, SMS-marketing

Highlight vigtige informationer for julen


Besvar dine kunders spørgsmål – inden de stiller dem.

Når julehandlen tages online, betyder det at man som forbruger opgiver en del af kontrollen. For vil de perfekte gaver egentlig nå at komme frem inden juleaften? Vil de være pakket pænt ind? Og hvis det alligevel lykkedes at ramme ved siden af, kan gaverne så returneres efter jul?

Når forbrugernes juleshopping foregår på nettet, bliver svarene på ovenstående spørgsmål pludselig afgørende for, hvilke webshops der ender med at få flest ordrer i hus. Derfor gør du dig selv, og julehandlen på din webshop, en kæmpestor tjeneste, hvis du informerer dine besøgende om:

  • Hvor lang leveringstid der er på dine varer
  • Om indpakning er en del af servicen
  • Hvor lang tids returret du tilbyder
  • Fragtomkostningerne er inkluderet i prisen eller ej

Servér gerne informationerne så tydeligt som muligt og både på din forside og i dit checkout flow. Hvis ikke du imødekommer dine besøgendes behov for afklaring, vil du højst sandsynligt miste en masse salg og ellers bruge det meste af december på at besvare kundehenvendelser angående selv samme spørgsmål.

Kommunikerer du disse informationer klart og tydeligt, giver du kunder bedre mulighed for at planlægge deres onlinekøb og yder dem en bedre købsoplevelse hos netop din webshop.

Her kan du læse flere artikler om, hvordan du kan give dine kunder en ekstra god jul med SMS-beskeder:

Forkæl dine mest loyale kunder
Udnyt den øgede juletrafik
Offentliggør dine begivenheder
Fang dine kunder med “julede” marketing


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.