• Maj 28 2019
  • SMS-marketing

Giv din webshop en fordel med SMS


Styrk din webshop gennem øget trafik, salg og kunderelationer – alt sammen med SMS.

Inden vi fortæller om mulighederne med SMS, har du måske brug for at vide om SMS overhovedet vil hjælpe dig i arbejdet med din webshop. Kan du genkende nogle af disse ønsker:

  • Du ønsker at forbedre kundeserviceoplevelsen.
  • Du ønsker at genvinde mistede salg og mindske antallet af forladte kurve.
  • Du ønsker at optimere måden at holde kunder opdateret.
  • Du ønsker at give kunder en ny måde at høre dig offline.
  • Du ønsker at adskille din webshop fra konkurrenter.

Hvis du kan relatere til en eller flere af ovenstående ønsker, kan SMS være løsningen. Lad os kigge nærmere på, hvordan SMS kan hjælpe dig.

FORBEDRE KUNDESERVICEOPLEVELSEN
Det handler om at gøre det nemt for kunden at henvende sig. Her er SMS en oplagt kanal. En SMS er nemmere for kunden ift. et opkald, en email eller online chatbots. Og med SMS er sagen hurtigt afsluttet, da begge parter har mulighed for hurtigere at se beskeden og svare på den – til fordel for både kunden og dig.

  • Giv dine kunder mulighed for at kontakte dig med et opkald og SMS på samme nummer.
  • Ofte shopper kunden online fra mobilen. Med SMS gør du det nemt og hurtigt for kunden at kontakte dig.
  • SMS er øjeblikkelig kontakt. Så snart du sender beskeden, modtager kunden en notifikation på mobilen. Kunden behøver ikke engang at låse mobilen op for at se, at beskeden er fra din webshop.
  • Med SMS kan alle komme i kontakt. SMS kræver ingen data, WiFi, bestemte styresystemer eller en bestemt geografisk placering.

GENVIND MISTET SALG OG MINDSK ANTALLET AF FORLADTE KURVE
Det er til stor frustration for de fleste webshop-ejere når en kunde forlader en fyldt kurv uden at gennemføre sit køb. Med en integration mellem dit shopsystem og inMobile, er det muligt at sende Abandoned Cart SMS. Det betyder, at når en kunde, som forudgående har accepteret marketing fra dig, forlader en fyldt kurv, sendes der automatisk en besked med et link direkte tilbage til kundens forladte kurv, hvor alle indtastede oplysninger er gemt. Nemmere bliver det ikke for kunden at vende tilbage til shoppen og færdiggøre sit køb.

OPTIMER MÅDEN AT HOLDE KUNDER OPDATERET
SMS-beskeder er effektive fordi de kun modtages af folk som er interesserede. Kun folk som har “accepteret marketing” må modtage SMS fra din webshop. Du opbygger dermed en liste af modtagere af loyale kunder, som rent faktisk er interesserede i at blive holdt opdateret med nyheder fra din webshop. Og at fokusere på dine mest loyale kunder kan vise sig gunstigt for bundlinjen. Undersøgelser viser nemlig, at efter første køb er der 27% chance for at kunden vender tilbage. Og hvis du kan få den sammen kunde til at vende tilbage for at handle hos dig efter anden eller tredje gang, er der 54% chance for, at kunden bliver en loyal genganger.

GIV KUNDER EN NY MÅDE AT HØRE FRA DIG OFFLINE
Som webshop betyder den digitale verden alt for din forretning. Men nogle gange kan en offline kanal vise sig nyttig som del i den gode kundeoplevelse. Her er SMS ideel. Kunder behøver ikke at være forbundet til WiFi eller have data for at modtage dine beskeder. Så længe modtageren er aktiv på mobilnetværket kan du nå dem ligegyldigt, hvor i verden de befinder sig.

ADSKIL DIN WEBSHOP FRA KONKURRENTER
SMS-marketing er for nogle stadig et nyt koncept. Selvom brugen af SMS-marketing voksede 92% fra 2015-2018, har du stadig en konkurrencemæssigfordel ved at tilføje SMS til dit permission marketingmix. Og hellere starte før end senere, fordi imens betalte digitale kanaler såsom Facebook, Instagram og Google bliver dyrere og dyrere, bliver permission marketing kun endnu vigtigere.

 


 

Fra kunder til fans

SMS marketing er et effektivt værktøj, men hvad er et stærkt brand uden fans? Uden fans eller permissions (personer som har accepteret, at du må sende dem marketingbeskeder) har du ikke mulighed for at dele dine top-relevante SMS-beskeder. Her er derfor tips til at få flere permissions i din base.

STÆRKT TILBUD MOD EN ACCEPT
Folk er generelt villige til at give deres accept mod at modtage stærke og relevante marketingbeskeder fra din webshop. Faktisk er 57% villige til at dele personlige data mod at modtage relevante og personlige marketingbeskeder. Så ved at tilbyde et unikt tilbud for at byde velkommen i din SMS kundeklub, er du godt på vej mod en stærk permission base.

WEB SIGNUPS
Du har med stor sandsynlighed allerede en signup formular på din webshop, som ligger og indsamler tilmeldinger. Med få justeringer til din formular sikrer du at nye tilmeldinger også afgiver samtykke til SMS.

EMAIL
Det kan også være en god ide at lade dine nuværende fans vide, at de også har mulighed for at modtage din markedsføring på SMS. Husk at gøre det tydeligt, at tilmelder man sig også din SMS marketing, så modtager man helt særlige nyheder. Og vigtigst af alt – hold hvad du lover – det giver den bedste fan base.

MARKEDSFØR DIN MARKETING
Det virker måske selvmodsigende at markedsføre sin marketing, men det er nødvendigt for at øge sin permission base.

SMS-OG-VIND KONKURRENCER
Konkurrencer er altid en sjov og effektiv måde at tiltrække flere permissions.F.eks. “Send [WEBSHOPNAVN] til 1245 for at tilmelde dig. Husk at gøre konkurrencen så relevant for din webshop som muligt, så du sikre “de rigtige” tilmeldinger, som rent faktisk ønsker at modtage dine nyheder.

WEB BANNER
Implementer et tydeligt banner på din webshop, som promoverer din SMS kundeklub.

 


 

SMS marketing must-haves til din webshop

Når det gælder om at sætte din webshop i spidsen af SMS-marketing, er der 3 funktioner du skal bruge.

E-COMMERCE SEGMENTERING
Det er nøglen til smartere og mere relevant marketing. I inMobile kan du sende beskeder til kunder baseret på, hvad de køber, hvornår de køber, hvor meget de køber for, mv. Du kan altså bruge din kundedata til at tilbyde de rigtige incitamenter til de rigtige kunder og dermed øge konverteringsraten på din shop.

ABANDONED CART SMS
Alle webshop-ejere kender frustrationen med fyldte kurve, som forlades inden købet er gennemført. Med Abandoned Cart SMS fra inMobile, har du mulighed at konvertere “forladte kurve” til kunder – helt automatisk. Når en kunde tilføjer produkter til kurven, men forlader den før købet er færdiggjort, sendes der (med kundens forudgående accept til at modtage marketingbeskeder) automatisk en SMS om “den glemte kurv”. Et link i beskeden fører kunden tilbage til kurven, hvor alle indtastede oplysninger er gemt.

SMS-AUTOMATION
Dette er overordnet set en funktion, som hjælper med at levere det rigtige budskab til den rigtige modtager på det rigtige tidspunkt – helt automatisk. Med SMS-Automation funktionen i inMobile kan du med få klik lave de automation-flows, som giver mening for din forretning og dine kunder. Du opsætter altså selv reglerne for, hvornår et mobilnummer skal modtage en SMS efter det er tilføjet en liste.

 

INTEGRER DIN WEBSHOP
Integrer dine systemer med inMobile og få mere ud af din SMS-løsning.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.