• Nov 27 2018
  • SMS-tips, SMS-marketing

Forkæl dine mest loyale kunder


Selvom de fleste af os forstår hvorfor loyalitet er vigtigt og hvad det er, er der fortsat rigtig mange virksomheder som ikke formår at få det bedste ud af deres kunder. Loyale kunder kan være den altafgørende forskel på fiasko og succes for din virksomhed, for ikke nok med at de bruger flere penge i din forretning end den gennemsnitlige kunde, de vil også i højere grad anbefale din virksomhed til venner og bekendte og agere som gratis markedsføring. Det vil altid være billigere og mere profitabelt at have loyale kunder end udelukkende førstegangsbesøgende.

Kend dine kunder!

Hvis du ikke er klar over hvem dine kunder er, vil du aldrig kunne skabe den afgørende værdi for dem. Hvis den samme kunde kommer tilbage til din forretning, men ikke får den genkendelse de forventer, har du mistet en oplagt mulighed for at få kunden til at føle sig værdsat. Du kender det godt – det er aldrig fedt når nogen ikke husker dit navn, og man føler man tydeligvis ikke har gjort noget indtryk. Så hvis ikke man værdsætter sine kunder, er der andre der med glæde vil tage dem ud af hænderne på dig. Statistikken viser at kun ca. 4% af kunder rent faktisk fortæller, hvis de er utilfredse – resten skifter bare til en konkurrent, og er tabte.

En SMS-kundeklub er et af de værktøjer, som kan hjælpe dig til at holde styr på dine kunder. Systemet indsamler automatisk din kundes navn, køn og postnummer, hvilket giver dig mulighed for, eksempelvis, at personliggøre dine SMS-beskeder med kundens navn. Du kan endvidere sende unikke rabatkoder, stærke tilbud, invitere til kundeaftener og VIP-salg. Har du en webshop og bruger Google Analytics kan du se hvor mange, som har klikket på links i dine SMS-beskeder og dermed se om dine budskaber er relevante for dine kunder.

Forkæl dine kunder og giv dem en god grund til at være loyale

Når du først ved, hvad dine kunder hedder, har deres kontaktinfo og kan se deres salgshistorik, kan du udnytte det på uendeligt mange måder til at skabe en bedre købsoplevelse. Har kunden netop tilmeldt sig din SMS-kundeklub? Giv dem gratis levering på deres næste online køb. Har kunden returneret et par sko som ikke levede op til deres forventninger? Giv dem et par gratis snørebånd med i købet.

Det er vigtigt at blive ved med at motivere kunden til at blive ved med at komme tilbage til netop din forretning. Det kan være meget forskelligt fra person til person, hvad man sætter pris på, og afhænger også af hvilken forretning du har. Mange webshops laver SMS-konkurrencer/giveaways, som er meget populære blandt forbrugere. Start en dialog med dine kunder og spørg om de er tilfredse med deres seneste ordre. Og husk at beløn tilbagemeldinger evt. med unikke rabatkoder. SMS-afstemninger med belønning for at afgive sin stemme, er også en oplagt mulighed til at motivere kunden til at forblive kunde hos dig. Prøv at se tingene fra dine kunders perspektiv og tænk over hvad du selv ville sætte pris på.

Her kan du læse flere artikler om, hvordan du kan give dine kunder en ekstra god jul med SMS-beskeder:

Udnyt den øgede juletrafik
Offentliggør dine begivenheder
Highlight vigtige informationer for julen
Fang dine kunder med “julede” marketing


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.