Identificer dine mest effektive SMS automations

Bliv klogere på de højst konverterende triggers til dine marketing automations og få mere ud af din marketingindsats.

Identificer de rigtige triggere at fokusere på.

For at identificere de rigtige triggere at fokusere på, skal du kigge parametre som kvantitet og intention. Triggere som hyppigt udløser en marketing automation til personer som er motiverede, konverterer bedst. En fødselsdags SMS sendes kun en gang om året til personer, som måske ikke har vist interesse for din forretning længe – derfor er det en trigger med lav kvantitet og lav intention. En abandoned cart SMS derimod udløses hyppigt og til personer, som har vist en interesse for din forretning. Det må antages, at en person som klikker “køb”, er mere tilbøjelig til at gennemføre sit køb end en som blot har kigget på et produkt, hvilket gør det “forladte køb” til en trigger med høj kvantitet og høj intention.

 

 

Hvis du er lav på ressourcer og kun har tid til enkelte marketing automations, gør du klogt i at satse på disse to automations:

  1. Velkomst automation. Det bedste sted at starte med at benytte sig af marketing automation, i bestræbelserne på at øge konverteringsraten, er med personer som allerede er interesserede i dit brand. Et velkomstflow er et godt eksempel, da kunden lige har udvist stor interesse ved at tilmelde sig.
  2. Abandoned cart automation. Abandoned cart indikerer en kunde med store intentioner om at konvertere, så det giver god mening at fokusere på netop disse kunder.
Hold dine triggere i gang.

Vend dog aldrig ryggen til dine øvrige marketingaktiviteter. Marketing automation er afhængig af en trigger. Hvad sker der hvis triggeren aldrig bliver udløst? Så stopper din interaktion med kunder. Hvis der ingen markedsføring er, er der ingen trigger, og så er der ingen marketing automation. Pointen ved general marketing er at holde dit brand top of mind hos dine kunder. Du vil blive overrasket over, hvor hurtigt kunder glemmer og er videre til det næste.

Derfor skal du bruge general SMS marketing i kombination med SMS automation. F.eks. kan du bruge traditionel SMS marketing til at generere efterspørgsel, f.eks. til at promovere nye produkter, hvor kunden skal sende et bestemt keyword til 1245. Derefter tilføjes personen et automation-flow, som forhåbentligt øger konverteringsraten yderligere end hvis du blot havde fokuseret på general SMS marketing.

 

Vil du også i gang med SMS?
Prøv inMobile gratis i 14 dage og få 50 gratis SMS’er til at teste med.

OPRET DEMO

Allerede kunde? Log ind her

 

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)