• Apr 25 2019
  • Nyheder, SMS-funktioner

Brug din data til at kommunikere smartere med dine kunder


E-COMMERCE SEGMENTERING

Brug din shopdata til at kommunikere smartere med dine kunder. I dette blogindlæg skal du lære mere om inMobiles E-commerce segmenteringsmuligheder.

Det er den gode kundeoplevelse, som får os til at vende tilbage til den samme webshop igen og igen. For at skabe en god kundeoplevelse handler det om at kende sine kunder og gøre sin kommunikation med dem relevant og personlig. Med E-commerce segmentering i inMobile, kan du sende beskeder til kunder baseret på, hvad de køber, hvornår de køber, hvor meget de køber for, osv. Du kan altså bruge din kundedata til at tilbyde de rigtige incitamenter til de rigtige kunder, så de får en god oplevelse med din webshop.

Dine muligheder med inMobiles E-commerce segmentering

Med segmentering kan du gøre kommunikationen og din call-to-action (f.eks. dit tilbud eller rabatkode) mere relevant for dine kunder. Resultatet er en øget konverterings- og klikrate i dine SMS-beskeder.

Her et udvalg af segmenteringssmuligheder:

Nyeste kunder: Kunder som har lagt en ordre de sidste 30 dage.
Segmentering: “Seneste ordre-dato”: vælg de sidste 30 dage.
Forslag: Fasthold nye kunder med en unik rabatkode, som tak for deres køb.

Førstegangs-købere: Kunder som har lagt deres første ordre.
Segmentering: “Antal ordrer”: vælg 1.
Forslag: Beløn førstegangs-købere med gratis fragt på deres næste køb.

Gengangere: Kunder som har lagt minimum to ordre.
Segmentering: “Antal ordrer”: vælg 2.
Forslag: Beløn loyale kunder med en loyalitetskode til deres næste køb.

Frafaldne kunder: Kunder som ikke har lagt en ordre de sidste 6 måneder.
Segmentering: “Seneste ordre-dato”: vælg de sidste 6 måneder. “Antal ordrer”: vælg 0.
Forslag: Inviter frafaldne kunder tilbage på shoppen med en unik rabatkode.

Højest betalende kunder: Kunder som ligger flere penge hos dig end andre kunder.
Segmentering: “Total ordre-værdi”. Vælg den procentdel af dine kunder du er villig til at give ekstra belønninger.
Forslag: Beløn dem med fordele som fri returnering, en gratis gave, fri fragt, mv.

“High frequency” kunder: Kunder som ligger mange ordre.
Segmentering: “Antal ordrer”. Beslut hvad der definerer en “high frequency” kunde.
Forslag: Beløn loyale kunder med premium fragtmuligheder såsom ekspres levering for en lavere pris eller gratis fragt.

 

Fordele ved segmentering.

  • Kommuniker til kunden på det købsstadie, kunden befinder sig og øg klik og konverteringer.
  • Øg kundeloyalitet med unikke loyalitetsfordele til kunder, som opfylder specifikke parametre.
  • Vind “mistede kunder” tilbage med særlige kampagnetilbud.
  • Skab en bedre kundeoplevelse med mere personlig og relevant marketing.

 

Kom nemt i gang.

Har du en webshop og ønsker at målrette din SMS-marketing endnu bedre end du gør i dag med E-commerce segmentering i inMobile, kan du nemt komme i gang, og skulle du få brug for hjælp sidder vi altid klar på online chatten.

  1. Log ind på inMobile
  2. Forbind dit shopsystem med inMobile. Gå til ’Integrationer’
  3. Hold musen over ’Send SMS’ og vælg ’SMS til Lister’
  4. Vælg Marketingmateriale under besked-type.
  5. Angiv Navn på afsendelsen. (Den er til dit overblik og er ikke synlig for dine modtagere).
  6. Angiv Afsendernavn f.eks. dit brand.
  7. Forfat din SMS-besked.
  8. Indsæt afmeldingstekst.
  9. Afkryds en eller flere lister du vil sende til.
  10. Angiv dine segmenteringsvalg.
  11. Sæt SMS-besked til udsendelse.

LOG IND


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.