• Jul 29 2014
  • Cases

Case: Nettolager anvender SMS’er i servicering af kunder


Denne case giver et billede af, hvordan virksomheden Nettolager succesfuldt har implementeret sms’er i kommunikationen med deres kunder.

Servicemeddelelser og rykkere via vores sms-løsning

Nettolager er et lagerhotel, hvor folk kan få opmagasineret deres ting alt efter behov. Inmobile har udviklet et skræddersyet system udelukkende til Nettolager, da virksomheden manglede en simpel løsning, der kunne servicere kunderne per sms. Selvom det udelukkende var det ene område Nettolager efterspurgte vores sms-løsning til, endte de med at videreføre den succesfulde kommunikation til andre arbejdsprocesser.

Sådan anvender Nettolager sms’er i den daglige kommunikation

Når Nettolagers kunder har brug for adgang til deres opmagasinerede ting, skal de bruge en kode for at komme ind af porten. Den kode kan man dog nemt glemme og for at forhindre, at kunderne skal ringe Nettolager op, og måske endda sidde i kø, kan de nu blot sende en bestemt sms til 1245, hvorefter de modtager koden. Det er ren service fra virksomhedens side og skal lette processen for begge parter.

“Før vi indførte sms-løsningen fik vi dagligt 30-40 opkald fra kunder, som ikke kunne huske koden til portene. I dag modtager vi meget sjældent opkald, da de får koderne tilsendt i en sms-besked”, siger Brian Hansen, Nettolager.

På baggrund af den kundetilfredshed Nettolager oplevede ved implementeringen af vores sms-løsning, har virksomheden valgt at overføre det til andre arbejdsopgaver. I det daglige oplever Nettolager nemlig ofte at flere kunder glemmer at betale deres månedlige faktura. Derfor sendes der påmindelser ud via sms dagene op til, ligesom der sendes sms’er ud såfremt fristen er overskredet. Kunderne kan altid besvare sms’erne, når regningen er betalt, så Nettolager kan notere det i deres system. De undgår derved at skulle ringe ud til disse kunder og sparer endvidere massevis af tid, da alle sms’er er automatiserede.

Gør ligesom Nettolager

Vil du også gerne optimere dine arbejdsprocesser og servicere dine kunder på den bedst tænkelige måde? Så kontakt os allerede i dag og få en uforpligtende snak om hvad vi kan gøre for netop din virksomhed.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.