Case: Kokken & Jomfruen optimerede kundeloyalitet markant

Denne case belyser, hvordan man med fordel kan anvende sms’er til at forbedre kundeoplevelser. Casen tager udgangspunkt i Kokken & Jomfruen, der med succes har fået indsigt i sine kunders tilfredshed. Men hvordan har de fået det og hvad har Inmobile gjort for dem?

Kokken & Jomfruen leverer mad ud af huset til hele Danmark. Virksomheden efterspurgte et system, der kunne tale sammen med deres eget kunde- og ordresystem, så de på effektiv vis kunne følge op på deres kunder, efter maden var leveret. Inmobile skræddersyede en løsning til dem og satte et API op mod deres system, der gjorde, at de nemt kunne sende sms’er ud. Ja, faktisk sender de ikke engang sms’erne ud manuelt. Det sker automatisk, hver gang maden er bragt ud og gæsterne har spist.

default_inmobile_2013_blogindlaeg-billeder_kj

Verdens mest simple proces

Forløbet kan beskrives således;

Kokken & Jomfruen modtager en bestilling fra en kunde. Kunden får leveret sin mad på den ønskede dag og spiser den sammen med sine gæster. Når maden er spist, modtager kunden en sms, der spørger om de har været tilfredse med maden. Kunden, der normalvis havde holdt denne information for sig selv, svarer tilbage. Enten skriver de JA, NEJ eller en længere uddybende sms.

Hver dag modtager Kokken & Jomfruen en mail fra Inmobile med en oversigt over dagens kundeudtalelser. Svarer kunden NEJ, modtager virksomheden en mail med det samme, så de har mulighed for handle hurtigt. Ved brug af vores simple udviklings-API, har virksomheden altså fået en dyrebar viden om deres kunder og det er endda mens kunderne stadigvæk har oplevelsen højt i hukommelsen. Derudover er det et faktum, at folk oftest svarer tilbage på sms’er inden for en time, hvilket sikrer virksomheden et reelt billede af kundens synspunkt.

Kokken & Jomfruen har i dag derfor et komplet overblik over kundens oplevelse, få timer efter de har spist maden. I dag har de alle udtalelser og kunder registreret i et CRM-system, der giver dem overblik over den generelle tilfredshed. Det giver dem en værdifuld viden om deres kunderelationer og de har mulighed for at imødekomme udfordringer inden de bliver til problemer. Det skaber kundeloyalitet.

”Samarbejdet med Inmobile har været helt uproblematisk. De har løst opgaven med gode indspark og de har været en vigtig bidragsyder for at sikre den perfekte løsning. Vi kan kun give Inmobile vores bedste anbefalinger”

Citat: Henrik Nygaard, indehaver af Kokken & Jomfruen

Registrerer du alle kundeoplysninger i et system og hvordan forsøger du at skabe glade, tilfredse og loyale kunder?

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)