• Jun 25 2014
  • Gæsteindlæg

Case fra DGDA: 95% foretrækker at bruge SMS


Mit navn er Lasse Kjær. Jeg skriver på vegne af oplevelsesvirksomheden DuGlemmerDetAldrig, som også står bag mademyday.

mademyday er en webapp, som giver dig muligheden for at skabe glæde med små oplevelser i byen. Vi tilbyder vores kunder at sende gaven pr. sms eller e-mail.

Inden vi lancerede havde jeg en tese om, at sms ville være klart foretrukken over e-mail, af flere årsager:

#1    Sms er mere personlig end e-mail

Sms er en mere “personlig” form for kommunikation. I modtagerens sms-indbakke kæmper du ikke om opmærksomheden, med diverse nyhedsbreve, nigeria-breve og lignende.

#2    Tjekker sms hurtigere end e-mail

Jeg formoder, at de fleste tjekker nye sms’er hurtigere end de tjekker nye mails.

#3    Undgår spam-filtre

Med den rette sms gateway kan du vide dig ret sikker på, at sms’en kommer frem. Med e-mails kan du fejlagtigt ramme ind i spamfiltre og lignende.

#4    Alle har mobilnumrene på sig

Du har telefonnumre på familie, venner og bekendte liggende på din telefon. Det har du nødvendigvis ikke med e-mail adresser.

Konklusionen

Vi har været live i et par måneder og data kan nu be- eller afkræfte min tese. Resultatet: 95% af vores kunder foretrækker at bruge sms fremfor e-mail.

 

I den sammenhæng er vi glade for samarbejdet med Inmobile – det fungerer præcis som det skal. Og med en egen-udviklet notifikationsfunktion får vi lynhurtigt besked hvis en afsendelse fejler pga. ugyldigt mobilnummer eller lignende.

Nyeste skud på produktstammen er en iOS app, hvor vi har valgt at fokusere udelukkende på sms som leveringsmetode.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.