Case: Bank Nordik – sms-beskeder skaber større kundetilfredshed

Bank Nordik er en nordisk bank med kunder i Danmark, Færøerne, Grønland og Island. Virksomheden efterspurgte en løsning, der kunne øge mødeprocenten og kundetilfredsheden. De benytter i dag Inmobiles sms-system, som primært bruges til at sende mødeindkaldelser og -påmindelser direkte til kundens mobil. Systemet kan ligeledes bruges til at lette kommunikationen mellem bankens medarbejdere og deres kunder, idet de nemt kan sende en sms-besked direkte til kunden via Inmobiles web-interface eller fra deres eget mailprogram. Det smarte ved denne kommunikationsmetode er, at modtageren får beskeden hurtigt og banken sikrer, at kunden læser det.

Derudover kan der tilkobles 2-vejs på systemet. Det fungerer sådan, at når en medarbejder sender en besked til en af sine kunder, så indsættes et 8-cifrede telefonnummer som afsender af sms-beskeden. Vores system kan således omdirigere kundens besvarelse, så den havner direkte i den aktuelle medarbejders email-indbakke. Er der fx tale om en mødeindkaldelse, kan kunden blot besvare indkaldelses-sms’en hvis vedkommende er forhindret i at komme e.l.

default_inmobile_2013_blogindlaeg-billeder_banknordik

Hos Bank Nordik er man yderst tilfreds med løsningen, der har betydet et mærkbart løft i den generelle kundetilfredshed og desuden har mindsket antallet af glemte aftaler mellem banken og dens kunder.

”Det er nemt og hurtigt at sende en sms, og udbyttet er en højere mødeprocent og kundetilfredshed”, siger Turið F. Arge, Salgs- og marketingdirektør, BankNordik.

Hun understreger samtidig det faktum, at sms-ens høje åbningsrate gør det nemmere at komme i kontakt med kunderne, ligesom det også bliver væsentligt nemmere for kunderne at reagere hurtigt på en henvendelse fra banken.

”Vi vil klart anbefale Inmobile til andre. Inmobile er hurtige til at hjælpe ved diverse spørgsmål og ligeledes dygtige til at tilpasse systemerne efter specifikke behov. Der er meget sjældent problemer og i så fald bliver der taget hånd om det med det samme”, siger Michael Biering-Nielsen, Direktionskoordinator, BankNordik.dk.

Vil du vide mere om SMS og
hvordan det kan benyttes?
Hent vores e-bog
Hent den helt gratis - lige nu :-)