• Nov 08 2018
  • SMS-marketing

Kickstart Black Friday med en SMS-kampagne


Åbningsraten på 98% gør SMS til en træfsikker salgskanal. Med SMS-marketing bliver dine budskaber ikke glemt i folks indbakker. Du ryger direkte i lommen og bliver typisk set indenfor de første 3 minutter.

Med en SMS-kampagne kan du pushe tilbud ud her og nu og med et link sende dine kunder direkte ind på din webshop.
Du kan segmentere indholdet, så SMS-beskeden rammer den helt rigtige målgruppe. Ved at indflette kundens navn, kan du endvidere personliggøre indholdet i SMS-beskederne, så du opnår den bedst mulige respons.

Og da størstedelen af alle kunder ejer en mobil, som altid er tændt og indenfor rækkevide virker det jo helt oplagt at annoncere sine Black Friday tilbud gennem SMS-beskeder.

Vi har samlet 6 tips til din Black Friday SMS-kampagne


Få en god start på din Black Friday kampagne
Noget så simpelt som at give dine kunder besked om, hvornår dit Black Friday sale starter kan booste trafikken til netop din online shop eller fysiske butikker. En simpel SMS-besked som annoncerer dato og tidspunktet for dit Black Friday sale er alt, hvad du behøver for at kickstarte en respons fra dine kunder.

Et kendt og meget effektiv tiltag inden Black Friday, er en kampagne på sociale medier med en teaser “Din VIP-adgang til vores Black Friday sale. Vær den første til at shoppe de gode tilbud.” Nye og eksisterende kundeklubmedlemmer sendes dernæst en SMS-besked, som giver dem særlig VIP-adgang til Black Friday udsalget 6 timer før udsalget bliver offentliggjort – en shopping oplevelse som med sikkerhed vil øge Black Friday salget.

Skab et “nu eller aldrig” behov hos dine SMS-modtagere
En af de mest effektive konverterings-taktikker brugt i forbindelse med blandt andet Black Friday er at skabe “urgency” hos dine kunder – gør det klart for dem, at de aldrig vil kunne få dine produkter til sådanne priser igen.

Der er 3 måder at skabe denne “nu eller aldrig” følelse:

  1. Begrænset lager: Gør det tydeligt overfor dine kunder, at der på udvalgte varer kun er et begrænset antal og hold evt. kunderne løbende opdateret på lagerantal.
  2. Flash sale: Dette er essentielt set grundstenen i Black Friday – tilbyd unikke tilbud på bestemte datoer og indenfor et bestemt tidsrum. Du kan tage dette koncept skridtet videre og annoncere et nyt tilbud hver time – kun gældende den time. Kombiner dit timetilbud med en nedtælling og det vil med sikkerhed resultere i en øget omsætning.
  3. En stærk “call to action”: Dette er en sætning eller en knap ligesom “Køb nu” som opfordrer kunder til at handle her og nu. Denne taktik fungerer bedst, hvis den kombineres med en eller begge af de øvrige taktikker.

Brug stærke emnefelter i dine SMS’er
En af de første interaktioner dine kunder har med din Black Friday kampagne er gennem dine SMS-beskeders emnefelter. Dette første møde med din kampagne kan “make or break” om dine kunder klikker sig videre til din online shop eller besøger din fysiske butik. Emnefelter som typisk resulterer i en høj åbningsrate starter med et spørgsmål, tilbyder et unikt tilbud, eller er personaliseret med modtagerens navn.

Til Black Friday anbefales det at bruge ’Black Friday’ i emnefeltet, så dine modtagere ved, at det drejer sig om et unikt tilbud. Det er dog værd lige at tænke over, hvordan du kan bruge ’Black Friday’ på en fangende måde, da der vil være mange SMS-beskeder og nyhedsbreve med ’Black Friday’ i emnefeltet i den periode. Så sørg for at kombiner ’Black Friday’ med et spørgsmål, et unikt tilbud eller med modtagerens navn. Så sikrer du, at dit emnefelt fanger modtagerens opmærksomhed.

Det er ikke lige meget, hvordan din kampagne tager sig ud
De bedste kampagner siger det ikke bare godt – de ser også godt ud. Det er altså vigtigt for din kampagne, at alt grafik ser lækkert og professionelt ud og ser ens ud på tværs af alle kanaler, som markedsfører din Black Friday kampagne – email, website, landing page og social media.

Har du ikke budget eller ressourcer til at få skabt professionelt grafik, kan du prøve at benytte dig af de mange gratis udbydere på nettet fx Shutterstock, Pexels og Canva.

Kommuniker dine betingelser klart og tydeligt
Gør dine betingelser for tilbuddet tydelige overfor kunderne. Det er vigtigt, at dine kunder er informeret om alle købsbetingelserne, så du undgår klager til kundeservice og returneringer. Dette sikrer også en god kundeoplevelse, som kan betyde at kunderne kommer tilbage til netop din shop.

Interager med dine kunder også efter Black Friday
Black Friday er ikke kun en god mulighed for at øge salget – det er også en mulighed for at anskaffe nye leads. Byg din kampagne op således, at den også giver mulighed for at få nye signups og sørg så for at kommuniker med dine nye kunder fx ved at:

  • Sende SMS-beskeder som takker dem for at handle hos dig.
  • Inkluder dem i dit “onboarding flow” for nye kunder.
  • Retarget dem på social media for at fastholde interessen.

Hvis du er ejer af en online shop, kan du også bruge SMS-beskeder til at holde dine kunder informeret om deres ordrestatus. En SMS-besked er en hurtig og effektiv kanal til netop denne type beskeder og giver dine kunder en følelse af tryghed ved at handle hos dig.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.