• Feb 10 2015
  • SMS-marketing

Stop med at fiske efter nye kunder!


Bruger du al din energi og dine ressourcer på at indfange nye kunder?

Stop det. Straks!

Det selvfølgelig fint med nye kunder, men hvis vi skal se på hvem, der tilfører værdi til din forretning, så er det ikke de nye kunder. Det er derimod dem, der trofast har købt og benyttet dine produkter eller services gennem længere tid.

10 trofaste og altid tilbagevendende kunder er nemlig langt mere værdifulde end 100 nye, der handler hos dig én gang, for derefter aldrig at se sig tilbage. En trofast kunde, der foretrækker at handle hos dig, er desuden mere tilbøjelig til at anbefale og i det hele taget omtale din forretning for venner, familie og bekendte.

Du kan spinde guld på din kundeklub!

En undersøgelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at mindst 3 ud af 4 af alle forbrugere er medlem af minimum én kundeklub. 1,3 mio. danskere medlem af Club Matas, 1,4 mio. er medlemmer af Coop og mere end 350.000 har et Magasin Goodiecard – og vi kunne blive ved…

Med en kundeklub giver du dine kunder incitament til at handle i din forretning, idet du her kan love dem mere værdi for pengene i form af fx loyalitetspoints, som der senere kan handles for, de kan opnå særlige rabatter, blive inviteret til VIP-events, deltage i konkurrencer etc.

Med kundeklubben kan du engagere og motivere din eksisterende kunder, frem for at bruge enorme ressourcer (og penge) på at lokke nye kunder til. I mange tilfælde vil størstedelen af din omsætning endda være direkte afhængig af dine loyale kunder – det viser forskning fra Harvard Business School, der konkluderer at loyale kunder bidrager 25-95%(!) mere til omsætningen end ikke-loyale kunder.

Samtidig er det væsentligt billigere at kommunikere dit budskab ud til en allerede etableret gruppe af kunder. Det er billigt at sende dem en SMS og reaktionen kommer oftest inden for få minutter efter du har sendt en SMS med fx et nyt tilbud.

Satser du derimod på de nye kunder, så skal du grave dybt i tegnebogen, responstiden er længere og udbyttet er sjældent svarende til det, du har investeret. Med andre ord: du bør gå efter de engagerede, tilbagevendende og loyale kunder og stoppe med at spilde energi og penge på at fiske efter nye.

Prøv vores SMS-kundeklub gratis

Kunne du også tænke dig at spare penge og samtidig få større udbytte af din markedsføring med SMS’er? Du kan prøve inMobiles SMS-system GRATIS i 14 dage og få 50 SMS-beskeder, så du kan finde ud af, om en SMS-kundeklub kunne være noget for dig. Klik her eller ring til os på 88 33 66 99.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.