• Jun 01 2017
  • SMS-marketing

SMS-marketing


SMS-marketing er en effektiv kanal til forbrugeren, og danske og udenlandske virksomheder bruger da også platformen i stor stil. SMS-marketing er med god sandsynlighed en af de mest øjeblikkelige markedsføringskanaler, der findes – påvist af undersøgelser, som viser, at 98% af alle SMS-beskeder åbnes og størstedelen endda indenfor 3 minutter efter modtagelsen.

Tv-reklamer, Facebook annoncering, e-mail og alle de andre kanaler har den ulempe, at der opstår ventetid fra udsendelsen til modtagelsen af budskabet. Enten fordi mediet er for langsomt eller fordi forbrugerne simpelthen ignorerer budskabet.

At sende dit budskab via SMS er ingen garanti for at forbrugeren finder det interessant. Men forudsætningen for at det når frem til modtageren er væsentligt større. Med SMS-marketing benytter du et medie, der befinder sig direkte i lomme på forbrugeren – men endnu vigtigere et medie, som forbrugeren øjeblikkeligt bemærker. Når du som virksomhed sender en SMS afsted, får forbrugeren næsten øjeblikkeligt en notifikation om dette, som får de fleste til at tjekke telefonen indenfor 3 minutter.

Forbrugeren har en forventning om kun at modtage de vigtigste budskaber igennem SMS, og har derfor ikke samme barriere som f.eks. med emails. Modsat en email tjekker de fleste indbakken øjeblikkelig efter modtagelse. Ved brugen af SMS-marketing får du en høj og øjeblikkelig åbningsrate. Vi lyver ikke, når vi siger, at SMS-marketing er effektivt.

Sådan bruger du SMS-marketing

Hvordan du bedst muligt bruger SMS-marketing, afhænger af din faktiske branche. Nogle bruger SMS’en som et effektivt middel til at nå ud til kunden – en måde at orientere om særlige tilbud til særlige segmenter, konkurrencer eller invitationer til fordelagtige kundeklubber. Andre bruger den til informationsrige servicemeddelelser. Og nogle bruger den internt til vigtige beskeder til egne medarbejdere.

Herunder kan du læse to cases om, hvordan virksomhederne SmagFørst og Samsø Rederi har brugt SMS-beskeden til at styrke deres forretning.

Udover den simple funktion sende SMS-beskeder til kunden med informationer, rabatkoder, tilbud og meget andet, kan en SMS gateway også bruges til f.eks. oprettelse og styring af en SMS kundeklub, afholde en SMS afstemning, afholde en SMS donation med mere.
Størstedelen af den danske befolkning ejer en mobiltelefon, og kan således modtage SMS–beskeder, som ikke kræver en smartphone men blot en SMS-funktion – en funktion, der er tilstedeværende på 99% af alle telefoner solgt i Danmark.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.