• Okt 01 2014
  • SMS-marketing

Endnu en god grund til at benytte SMS-marketing


SMS-markedsføring er en af de billigste, mest effektive og simple måder at sende målrettede budskaber til sine kunder på. Hvis ikke dette er incitament nok til at begynde at benytte SMS’er i din markedsføring, så kan et dristigt udspil fra Skatteministeriet måske medvirke til at overbevise dig helt.

I forlængelse af et lovforslag om at lægge reklameafgift på husomdelte reklamer, lufter Skatteministeriet nu også planen om at lægge en tilsvarende afgift på direct mails, som flere virksomheder i dag flittigt benytter sig af i deres markedsføring.

Direct mails har ikke førhen været omfattet af reklameafgiften, da man ikke troede det var muligt at skelne mellem marketingrelaterede forsendelser og alm. breve uden at krænke brevhemmeligheden. Ved Skatteministeriet har man imidlertid fundet ud af, at dette rent faktisk kan lade sig gøre, og man ser derfor ikke nogen grund til at frede direct mails fra lovforslaget, som, efter godkendelse i EU-kommissionen, kan komme til at gælde fra næste sommer.

Bliver lovforslaget vedtaget, vil det få både omkostningsmæssige og administrative følger for de erhvervsdrivende, der benytter sig af direct mails i deres markedsføring. Reklameafgiften kan desuden vise sig at have en negativ indvirkning på, hvordan annoncører og marketingansvarlige kommunikerer deres budskaber ud til målgrupperne.

Slip for afgifterne – brug SMS

Benytter du dig af SMS-marketing behøver du ikke bekymre dig om reklameafgifter, flere administrative opgaver og en omlægning af hele din markedsføringsstrategi, da SMS ikke vil være omfattet af det nye lovforslag. Hos inMobile fastholder vi vores lave priser og gode service, så du blot skal bruge tid og energi på at få din kundegruppe til at vokse, samt kommunikere (helt uden afgifter) med de kunder du allerede har.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.