• Apr 08 2014
  • SMS-marketing

7 grunde til at bruge SMS-marketing


Vidste du, at sms-markedsføring er en rigtig god metode til at booste din forretning?

Hvert år bruger amerikanerne flere millioner dollars på sms-kampagner – alt lige fra de store virksomheder helt ned til de små detail-butikker er hoppet med på den voksende sms-markedsføringsbølge.

Er du nysgerrig efter at vide, hvorfor denne markedsføringsmetode er blevet så populær? Læs med herunder, hvor du får 7 gode grunde til, hvorfor du selv bør overveje at indføre sms-markedsføring.

#1 Det er billigt

SMS-marketing er billigt. Det koster ikke mange ører pr. sms-besked. Mindre virksomheder kan komme godt i gang med sms-markedsføring for blot 350-400 kroner om måneden.

 

#2 Høj ROI (Return on Investment)

Vi har allerede fastslået at SMS-marketing er billigt, men nu er du måske skeptisk, for hvor meget kan man egentlig få ud af de få hundrede kroner om måneden? Faktisk en hel del!

Lad os komme med et eksempel: du ejer en mindre restaurant og har indsamlet en liste med mobilnumre fra dine kunder (dvs. fået tilladelse til at sende SMS-beskeder til dem). Du sender en SMS-besked til 150 af dine kunder, hvori du tilbyder dem en gratis dessert, når de bestiller en hovedret. Du bruger ca. 60 kroner på denne markedsførings-SMS. Åbningsraten for SMS-beskeder er på omkring 98%, og lad os sige, at 10 ud af de 150 rent faktisk benytter tilbuddet, så har du lige modtaget 10 reservationer, som gerne skulle mangedoble din investering!

 

#3 SMS-beskeder modtages med det samme

Glem alt om spam-filtre, porto og det hårde arbejde med at lokke kunderne ind på din hjemmeside. Når du sender en SMS-besked til dine kunder, får de beskeden direkte i indbakken inden for få sekunder, og vi har set eksempler på, at kunden allerede står i butikken få minutter efter, at SMS-beskeden er afsendt.

 

#4 Skyhøje åbningsrater

Som nævnt er åbningsraten for SMS-beskeder på omkring 98%. Sammenlign det med en e-mail kampagne, der – i bedste fald – har en åbningsrate på 35%.

 

#5 Tilladelse er nøglen

Det er vigtigt, at du har fået tilladelse af dine kunder til at sende dem SMS-beskeder. Hvad er nu det for noget, tænker du måske? Disse tilladelser er det, der gør sms markedsføring så effektivt. Din kunde har allerede accepteret at modtage dine SMS-beskeder, og de venter allerede på at modtage dine SMS-beskeder.

Ifølge lovgivningen skal forbrugerne tilmelde sig din SMS-service, før du må udsende dine SMS-kampagner til dem. Det gør de ved at sende en SMS til telefonnummeret 1245, ved at tilmelde sig via en webformular på din hjemmeside eller ved at give samtykke ved kassen nede i din butik. Og hvis de ikke længere ønsker at modtage SMS-beskeder fra dig, kan de blot svare ”STOP” til en af dine SMS-beskeder, så fjernes de automatisk fra din modtagerliste.

 

#6 Du kommer direkte til sagen

En SMS-besked har en begrænset længde. Det betyder, at du kun skal skrive det absolut nødvendige. Med andre ord: du kommer hurtigt til sagen. Dette er en af grundene til at SMS-beskeder har en så høj åbningsrate.

 

#7 Alle har en mobiltelefon – og vi elsker at SMS’e

Stort set alle danskere har en mobil-telefon og vi sender millioner af SMS-beskeder på landsplan hver eneste måned. Tror du ikke det kan betale sig for dig at benytte sms-markedsføring? Dine konkurrenter benytter det måske allerede..?

 

Få en gratis prøve-adgang til vores sms kundeklub løsning her.


Prøv inMobile gratis i 14 dage

Du får gratis SMS-beskeder til at teste med og adgang til alle funktioner i inMobile.